• Spanje
  • Duitsland
  • Frankrijk
  • Pools
  • Nederlands
  • English

Werkwijze 123

 

Werkwijze 123 Wonen

De website www.123Wonen.nl is een verzamelwebsite van alle huurwoningen die wij aanbieden in opdracht van onze verhuurders. Voor deze woningen treden wij dus op voor onze verhuurders en bent u ons géén aanhuurcourtage verschuldigd. Wij weten hoe lastig het kan zijn om een geschikte huurwoning te vinden en wij proberen via onze website en vestigingen dan ook voor u het zoeken te versnellen en zo makkelijk mogelijk te maken. 

U kunt altijd vrijblijvend een woning bezichtigen. Als u zich inschrijft voor onze kosteloze service de "woningmail", dan bent u als eerste op de hoogte van ons nieuwe huurwoningaanbod: www.123wonen.nl/woningmail 

Géén inschrijfkosten
123Wonen hanteert als een van de weinige grote verhuurmakelaars in Nederland géén inschrijfkosten aan huurders. Onze website geeft een transparant overzicht met veel foto’s en duidelijke presentaties en is toegankelijk voor iedereen. Vele huurders bekijken daarom onze website en reageren op de getoonde huurwoningen. 

Hoe gaan wij te werk?
Voor alle objecten die u vindt op onze eigen website treden wij op voor onze verhuurders en bent u ons dus géén aanhuurcourtage verschuldigd. Als wilt dat wij voor u gaan zoeken en buiten het aanbod van 123Wonen gaan kijken naar een geschikte huurwoning, dan kunt u een ons exclusieve zoekopdracht geven (expat relocation service). Na het ondertekenen van de exlusieve zoekopdracht maken wij een afspraak met u en zullen wij eerst uw woonwensen met u doornemen om voor u de meest geschikte woning te vinden. Samen met u bezoeken wij de woning(en) die passen binnen uw zoekprofiel en wensenpakket. Wij gaan net zo lang door totdat u een geschikte woning hebt gevonden.

Naast het aanbod dat vindbaar is op grote verhuurwebsites als Pararius.nl, Huurda.nl of Funda.nl hebben de lokale makelaars / relocation specialisten van 123Wonen goede contacten met beleggers en andere partijen om woningaanbod te vinden dat u zelf niet zo snel vindt.

 

N.B.: Ookal treden wij op voor de verhuurders, u kunt er van op aan dat alle zaken netjes geregeld worden voor u als huurder. 

 

Een heldere dienstverlening!

 

Overzicht van onze werkzaamheden (indien wij optreden voor huurders)

Onderstaand een overzicht van werkzaamhedendie 123Wonen verricht op basis van de bemiddelingsovereenkomst. De aard en hoeveelheid van de werkzaamheden kunnen verschillen per kandidaat, situatie en object.

  • het opstellen van een klantprofiel om een match te kunnen maken op geschikte huurobjecten;
  • het bezichtigen van woningen die matchen op uw klantprofiel;
  • het voeren van prijsonderhandelingen over de hoogte van de huurprijs en waarborgsom van het object van uw keuze;
  • het voeren van onderhandelingen omtrent zaken zoals opleverdata, gewenste aanpassingen, opleverniveau etc.;
  • het overtuigen van de verhuurder van de degelijkheid van u als huurder d.m.v. een antecedentenonderzoek bij EDR, Experian, WRH, NMOH, Focum en een identiteitscontrole met behulp van IDChecker, het controleren van uw salarisstroken en ontvangst van het salaris;
  • het verzamelen van alle benodigde relevante documenten van u als huurder;
  • het screenen van de verhuurder middels ervaringen uit de praktijk en de markt en reacties van huurders in het verleden;
  • het opstellen van een juridisch correcte huurovereenkomst;
  • het voeren van contractuele onderhandelingen over de gestelde artikelen in de huurovereenkomst;
  • het coördineren van de kennismaking tussen partijen en het bemiddelen bij eventuele discussies;
  • het coördineren van de contractbesprekingen tussen partijen en de ondertekening van het contract;
  • het doornemen met u van het contract en gerelateerde zaken;
  • de coördinatie van een correcte betaling van alle gelden zoals huur en waarborgsom;
  • coördinatie van de sleuteloverdracht;
  • het uitvoeren van een uitgebreid visueel en tekstueel rapport bij de sleuteloverdracht (opleverinspectie inclusief notering meterstanden en aantal sleutels) om discussies over het retourneren van de waarborg in de toekomst te voorkomen;
  • aftersales in de vorm van de behandeling van woongerelateerde klachten en andere verzoeken van u als huurder na de oplevering.

 

UW VASTGOEDPARTNER VOOR HUUR, VERHUUR & BEHEER | HUURRECHT | CREDITCHECK | CONTROLE HUURREGISTERS | ASSURANTIE & BELASTINGADVIES | VASTGOEDMANAGEMENT | PROJECTONTWIKKELING | FULLSERVICE WONINGBEHEER | 24/7 BEREIKBAAR | VERHUUR AAN o.a. OVERHEID, DEFENSIE, EXPATS, PARTICULIER