Het verkopen van je huis kan een lastige opgave zijn, zelfs nu er over het algemeen een woningtekort is. Want hoewel sommige woningen als warme broodjes de deur uit gaan, geldt dit lang niet voor alle huizen (en appartementen). Dus voordat je de prijs naar beneden doet, kan het geen kwaad om het onderstaande idee te proberen.
Een van de belangrijkste dingen om je huis te verkopen, is zorgen dat zoveel mogelijk mensen weten dat je woning te koop staat. Hoewel een verkoopmakelaar zich hier natuurlijk voor inzet, heeft deze tenslotte meerdere huizen in zijn portefeuille.
Het is dus helemaal niet zo’n gek idee om de touwtjes deels in eigen hand te nemen, denk aan brochures laten drukken door een professioneel bedrijf. Drukzo is zo’n partij die hier ervaring mee heeft, inclusief handige ontwerp templates waar je gebruik van kunt maken. Zoals bijvoorbeeld het “Geniete Boekje”, dat beschikbaar is in diverse formaten en al mogelijk is vanaf 8 pagina’s.
Het voordeel van een professionele drukker is dat zowel tekst als beelden perfect tot hun recht komen, denk aan grote foto’s om jouw woning optimaal te presenteren. Ook voor vragen kun je bij Drukzo terecht, gezien ze een specialist zijn in het bewerkstelligen van jouw creatieve verkoopstrategie.
Bij het ontwerpen van deze professionele brochure, is het belangrijk dat de beste Unique Selling Points van de woning tot hun recht komen. Bedenk dus van tevoren welke aspecten jijzelf het beste vindt aan de woning. Verwerk ook eventuele opmerkingen die je van eerdere kijkers hebt gekregen. Dit zijn namelijk de punten die niet mogen ontbreken in deze brochure van je woning, inclusief heldere en duidelijke foto’s. Maak eventueel een lijstje met alle pluspunten die niet mogen ontbreken
Een brochure is tevens een geweldige methode om eventuele renovaties, veranderingen of een uitbouw visueel te presenteren. Als er plannen of tekeningen zijn gemaakt om de woning te verbeteren, kun je deze dus perfect aan de brochure toevoegen. Zo krijgen potentiële kopers een goed beeld van de mogelijkheden. Het is namelijk voor veel mensen erg lastig om ergens doorheen te kijken. Denk aan een plan voor een serre, openslaande deuren naar buiten, een 3D ontwerp voor een keukeneiland, of een renovatie voor een verouderde badkamer.
Ook de plattegrond is een goed element om toe te voegen aan een professionele woningbrochure. Het schept namelijk een goed beeld van de woning en waar welke ruimtes zich bevinden. Probeer dit zo duidelijk mogelijk over te brengen, eventueel met kleine foto’s van de ruimtes zelf op de plattegrond, of met behulp van beknopte omschrijvingen.
Vergeet tot slot niet om een contactmethode aan de brochure toe te voegen. Dit kunnen je eigen contactgegevens zijn, of die van de makelaar. Verwijs het liefste niet naar een website waar meerdere woningen te koop worden aangeboden, aangezien de kans dan groter is dat geïnteresseerden ook andere woningen zullen bekijken. Vermijd tevens lange URL’s of adressen, bijvoorbeeld door het toevoegen van een QR-code. Al is een telefoonnummer om te bellen of appen vaak al voldoende.
Je kunt deze tips en het maken van een professionele brochure overigens ook gebruiken als je jouw woning wil verhuren.