9.2 / 10 1817 reviews 

Marketeer uw woning nog sterker

3 min. te lezen

Terug

Het kopen, huren of juist verhuren en verkopen van een woning doet u niet vaak in het leven. Maar als u deze stap maakt wilt u er zeker van zijn dat u de juiste keuze maakt met betrekking tot de juiste woning, de juiste prijs, buurt of voorzieningen eromheen. Om al deze info te vinden of te delen is internet een handig medium die het voor u binnen handbereik presenteert. Online marketing speelt hierbij een grote rol. Want zonder bekendheid of vindbaarheid zult u deze informatie niet kunnen vinden of verkopen. Producten of diensten verkopen zichzelf niet. Hoe zorgt u ervoor dat u nog beter uit de verf komt?

Creëer gedeelde interesse 

Door iemand ertoe te brengen uw woning op sociale media te delen, krijgt u niet alleen publiciteit, maar verbindt u de persoon ook aan u omdat ze al publiekelijk hun loyaliteit hebben verklaard.

Organiseer vertrouwen

Een van de meest gebruikte en krachtigste principes is sociaal bewijs. Het is gebaseerd op het feit dat we de neiging hebben om informatie te vertrouwen die 'sociaal bewezen' is; d.w.z. populair of gedeeld wordt door iemand.

Via traditionele marketing zoals kranten, buitenreclame of mond-op-mond-reclame kunnen vele mensen bijvoorbeeld zien dat uw bedrijf goed is, waardoor meer mensen op zoek gaan naar u.  

Hetzelfde concept is van toepassing wanneer een grote groep mensen iets deelt. Als u bijvoorbeeld vele recensies en een hoge beoordeling ziet, gaat u ervan uit dat het een goed product of dienst is die aangeboden wordt. 

Zoals een van de cialdini principes adviseert; moedig uw klanten aan om hun vrienden naar uw bedrijf en product te verwijzen, zelfs als u daarvoor moet betalen. De directe verwijzing is het meer dan waard.

Creëer autoriteit

Mensen volgen en geloven eerder een expert omdat ze weten wat ze doen. Het is veel gemakkelijker om het advies van een expert in een bepaald vakgebied op te volgen in plaats van zelf uitgebreid onderzoek te doen. Daarom ziet u vaak artikelen als 'wetenschappers zeggen ...'. 

Mensen staan ??er altijd voor open om het advies van een expert te geloven, ook zonder erover na te denken. De kennisbank van CliQi staat ook vol met advies van expert op internet marketing gebied.

U kunt drie technieken gebruiken om de uitstraling van autoriteit te creëren:

- Titels onderscheiden 

Identificeer alle titels die ervoor zorgen dat u gezaghebbend lijkt en geef deze publiekelijk weer. 'het perfecte plaatje' of 'de woning voor de toekomst' of welk onderwerp dan ook. 

- Vrijmoedigheid 

Laat uw bedrijf gezaghebbend overkomen door vetgedrukte en directe bewoordingen te gebruiken in uw marketing. Bied het niet zomaar lichtjes aan. Verkoop het alsof het het beste ter wereld is. De durf zorgt ervoor dat mensen u als gezaghebbend zien.

- De outlook

Als u een website gaat opzetten, maak deze dan professioneel, inclusief een officiële contactpagina en een over-ons-pagina. Als u topklanten ontmoet, kleed u dan formeel om respect en autoriteit af te dwingen.

Wordt exclusief

We voelen ons altijd aangetrokken tot dingen die exclusief en schaars zijn. We gaan ervan uit dat dingen die schaars zijn, waardevol moeten zijn omdat niet iedereen er toegang toe heeft. Denk aan de schaarste op de woningmarkt aan koopwoningen. Door de hoge vraag naar woningen en het lage aanbod van nieuwe woningen wordt er een ??grotere vraag gecreëerd, wat op zijn beurt de prijzen opdrijft. Het principe van schaarste is gebaseerd op dit concept van vraag en aanbod. U kunt kunstmatig een gevoel van urgentie en grote vraag creëren door simpelweg reclame te maken die erop laat lijken dat er schaarste is, of dat datgene zo weer van de baan is.

Publicatiedatum 26/02/2020